Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Τα "σούπερ εργαλεία" του δασκάλου... (3)


Ένας τρόπος για να αντιμετωπίσουμε 
τη φασαρία μέσα στην τάξη 
από τη στιγμή που θα τελειώσει ο πρώτος 
μέχρι τη στιγμή που θα τελειώσει και ο τελευταίος
σε κάποιο τεστ - έκθεση - άσκηση
είναι να κρατάμε τα παιδιά απασχολημένα με κάτι.


Ετοιμάζουμε ένα κουτάκι και μέσα βάζουμε 
πλαστικοποιημένα χαρτάκια με τις παρακάτω επιλογές.



Όποιος, λοιπόν, τελειώνει την εργασία του, 
την έχει ελέγξει πολύ καλά (!)
έχει βάλει όλους τους τόνους (!)
έρχεται σε μας και διαλέγει ένα χαρτάκι 
για να δει τι μπορεί να κάνει. 

Οι επιλογές είναι οι εξής:
  1. Να του δώσουμε μια εικόνα για να εμπνευστεί και να γράψει ένα παραμύθι. (θα σας εξηγήσω αναλυτικότερα σε επόμενη ανάρτηση)
  2. Να πάει στη γωνιά του βιβλίου και να διαβάσει ένα βιβλιαράκι.
  3. Να κάνει ένα puzzle.
  4. Να γράψει ένα ποίημα με ομοιοκαταληξία.
  5. Να ασχοληθεί μ' έναν λαβύρινθο (παρακάτω έχω μια σελίδα με πολλούς λαβυρίνθους που μπορείτε να εκτυπώσετε).
  6. Να λύσει κάποιες σπαζοκεφαλιές.
  7. Να ζωγραφίσει ένα Mandala (δεν έχω ιδέα πώς μεταφράζεται στα ελληνικά αυτό...).
  8. Να συνεχίσει μια ζωγραφιά (κυκλοφορούν πολλά όμορφα βιβλιαράκια εκεί έξω με πολύ δημιουργικές σελίδες).
  9. Να διαβάσει ένα βιβλίο με ερωτήσεις - απαντήσεις (τύπου: Γιατί φτερνιζόμαστε;).
  10. Να λύσει Sudoku.
  11. Να ζωγραφίσει ελεύθερα.
Oι κανόνες:

  1. Επιτρέπεται να αλλάξεις χαρτάκι μία φορά. Αν αλλάξεις, απαγορεύεται να γκρινιάξεις γι' αυτό που σου έτυχε... Θα το παλέψεις έστω και για λίγο.
  2. Δουλεύεις σιωπηλά και δεν ενοχλείς τους γύρω σου.
  3. Δε μπορείς να αφήσεις στη μέση την "αποστολή" σου. Αν σε κάτι δυσκολεύεσαι μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια κάποιου φίλου -ης.
  4. Μαζεύεις στο τέλος ό,τι έβγαλες, λέρωσες, άνοιξες.
  5. Αν δεν έχεις προλάβεις να ολοκληρώσεις την εργασία σου μέχρι να τελειώσουν και τα υπόλοιπα παιδιά, μπορείς να συνεχίσεις την εργασία στο σπίτι σου και να τη φέρεις την επόμενη μέρα.
  6. Αν θες, μπορείς να κρεμάσεις την εργασία σου στο φάκελό σου. (βλ. προηγούμενη ανάρτηση: http://www.velonakaiklosti.blogspot.com/2012/01/open-portfolio.html)
Έχουμε βγάλει κάποιες φωτοτυπίες και τις έχουμε συγκεντρώσει 
σ' ένα ντοσιέ απ' όπου δίνουμε στα παιδιά.


Στο ντοσιέ αυτό θα βάλουμε και τους κανόνες.
Στις παρακάτω σελίδες βρήκα 
αρκετά πραγματάκια για το ντοσιέ μου.


http://krazydad.com/mazes/

5 σχόλια:

  1. το αντιμετωπιζω πολυ συχνα στην ταξη μου αυτο το προβλημα...!!Σε ευχαριστουμε που μοιραζεσαι τις ιδεες σου!
    εχεις δλδ ηδη ετοιμα πολλα αντιτυπα απο καθε εργασια να φανταστω.....

    Θα αρχισω να το εφαρμοζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως βοηθάει πολύ. Και τους αρέσει η ιδέα ότι διαλέγουν στην τύχη τι θα κάνουν. Το ντοσιεδάκι σου πρέπει να έχει αρκετά αντίτυπα... Καλή επιτυχία συναδέλφισσα!

      Διαγραφή
  2. Λοιπόν.... τώρα μου έδωσες μία εκπληκτική ιδέα για όσους τελειώνουν γρήγορα τα διαγωνίσματα ή την έκθεση.
    Πω... πω... Θα φτιάξω κι εγώ τέτοιο κουτάκι...
    Καλά θα γελάσουμε πολύ...
    (φυσικά στους πρίγκηπες του Λυκείου καθόλου δεν θα αρέσει να μην βγαίνουνε έξω για τσιγαράκι, αλλά νομίζω ότι αν βρω έξυπνα πράγματα να δουν ή να κάνουν κι αν τα συνδυάσω με αστεράκια-πόντους, για τα οποία γενικά ενδιαφέρονται πολύ... θα κάτσουν και θα εργαστούν)...

    Καλά, δεν παίζεσαι!!!!
    Μ' έφτιαξες πάλι!!!

    Keep it up!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτική ιδέα που όντως αποδίδει. Την είχα εφαρμόσει πέρυσι στο διθέσιο σχολείο που εργαζόμουν. Η δική σου εκδοχή βέβαια ομολογώ είναι πιο οργανωμένη.
    Ευχαριστώ πολύ.
    Καλή δύναμη, αισιοδοξία και ελπίδα.
    Φιλικά
    Μελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή