Σελιδούλα για κατασκευές, βελονάκια, κουμπιά, δασκαλίστικα, κουβέντα και καφέ...
Ψάχνεις κάτι;
▼
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012
Mε αφορμή έναν πίνακα..
Ο Παουλ Κλέε (1879-1940) ήταν ένας Γερμανός ζωγράφος που ήθελε τα έργα του να δείχνουν απλά, σαν να τα είχε κάνει παιδί. Στην πραγματικότητα, όμως, τα δούλευε με μεγάλη προσοχή.
Ζωγράφιζε τα έργα του με κέφι και χαρά - απλώς άρχιζε να σχεδιάζει και οι γραμμές γίνονταν σχήματα.
"Ένας πίνακας", έλεγε, "είναι απλώς μια γραμμή που βγήκε περίπατο".
Στη συνέχεια περνούσε σε χρώματα και σκιές, προσθέτοντας και αφαιρώντας πράγματα μέχρι να νιώσει ότι η δουλειά του βρισκόταν σε ισορροπία, ότι ήταν σωστή.
(Απόσπασμα από το υπέροχο βιβλίο
"Φτιάξ'το με τέχνη" των εκδόσεων Πατάκη.
Ένα βιβλίο που προτείνει εικαστικές εφαρμογές
μέσα από δημιουργίες μεγάλων καλλιτεχνών.)
2) Τοποθετούμε τα σχήματα το ένα πάνω από το άλλο για να σχηματιστεί μια πολυκατοικία.
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012
Δεκαδικοί αριθμοί, δεκαδικά κλάσματα
Βοηθητική καρτέλα
Όσο περνούν τα χρόνια στην τάξη ,
συνειδητοποιώ πως τα παιδιά μαθαίνουν ευκολότερα
και γρηγορότερα όταν χρησιμοποιούν τα χέρια τους,
όταν κατασκευάζουν μόνα τους πράγματα.
Γι' αυτό, λοιπόν, στην ενότητα με τους δεκαδικούς
κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του βοηθητική καρτέλα
που ξεκαθαρίζει το δέκατο, το εκατοστό, το χιλιοστό
και την αξία τους.
Η καρτέλα αυτή μπορεί να διαβαστεί με δύο τρόπους:
- οριζόντια (0,1 > 0,01 > 0,001)
- κάθετα (0,1 = 1/10 = 1 δέκατο)
Στη μέσα σελίδα γράφουμε έναν δεκαδικό αριθμό
για να βλέπουμε τα ψηφία όταν σηκώνουμε
το αντίστοιχο χαρτάκι.
Νομίζω πως έτσι ξεκαθαρίζουμε τι είναι τι...
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012
Τα "σούπερ εργαλεία" του δασκάλου... (2)
"Χαρούμενες φατσούλες"
Εκτυπώνουμε την παρακάτω σελίδα,
τα κόβουμε και τα πλαστικοποιούμε.
Πώς τα χρησιμοποιούμε:
Όταν ρωτάμε κάτι την ώρα της παράδοσης, ή κάτι δύσκολο
δίνουμε σαν επιβράβευση μία φατσούλα
στο παιδί που απάντησε σωστά.
.
Τα παιδιά τρελαίνονται,
τεντώνουν κυριολεκτικά τις κεραίες τους
όταν σηκώνω 2 φατσούλες!
Πολύ χρήσιμο για τα παιδιά που χαζεύουν...
Επίσης, δίνεται σε στιγμές που η τάξη έχει λίγο χαλαρώσει
στα παιδιά που πρόσεχαν.
Δίνεται για τη συνέπεια, για την ταχύτητα,
για το νοικοκυρεμένο θρανίο,
ανάλογα, δηλαδή, με τις ανάγκες της ημέρας...
Αντί να επισημάνουμε στα παιδιά
την αρνητική τους συμπεριφορά,
τονίζουμε την επιθυμητή
προσφέροντας απλά μια φατσούλα!
Τις φατσούλες τις συγκεντρώνουν τα παιδιά
πάνω στο θρανίο τους
και όταν χτυπήσει το κουδούνι τις μαζεύουμε
για να τις μοιράσουμε σε επόμενο μάθημα.
Δε ρωτάμε στο τέλος ποιος είχε τα περισσότερα
γιατί ίσως έτσι γίνει λίγο ανταγωνιστικό...
Σκοπός μας είναι να ενθαρρύνουμε όλους τους μαθητές.
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012
Στεφάνι από κλαδάκια και τσόχα
Το Σάββατο βρέθηκα για λίγο στη φύση. Μη φανταστείτε... Λίγο πιο έξω από τη Βάρκιζα. Παρόλα αυτά το τοπίο, αν και λίγο γυμνό είχε μια παράξενη ομορφιά κι έτσι χάρηκα πάρα πολύ αυτή τη μικρή βόλτα!
Το μάτι μου, λοιπόν,
(που συνήθως γυαλίζει όταν σκέφτομαι κάτι crafty)
έπεσε σ' ένα δεντράκι
(ντρέπομαι που το λέω, μα δεν έχω ιδέα τι δέντρο ήταν αυτό...)
που είχε κάτι υπέροχα μακριά κλαριά!
Σκέφτηκα μήπως μπορεί να γίνει ένα στεφανάκι.
Ε, ναι, λοιπόν! Γίνεται!
:-)
Κατασκευή στεφανιού
Κόβουμε μερικά κλαδάκια.
Όσο είναι ακόμα χλωρά, φρεσκοκομμένα
λυγίζουν πάρα πολύ εύκολα!
Άρα... δεν τα κόβουμε όλα μαζί αλλά ένα ένα...
Ξεκινάμε με το πρώτο που το λυγίζουμε σε κύκλο.
Έπειτα τυλίγουμε γύρω από αυτό ένα ένα τα κλαδάκια,
σφηνώνοντας την αρχή και το τέλος τους
ανάμεσα στα υπόλοιπα κλαδάκια για να μη φύγουν.
Όταν ξεραθούν τελείως τα κλαδιά, το στεφάνι είναι πολύ σταθερό.
Η διακόσμηση
Εκεί έξω κυκλοφορούν πάρα πολλά βιντεάκια - blogs με οδηγίες για το πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα λουλούδι από φύλλα τσόχας. Ένα ενδιαφέρον είναι το παρακάτω.
Κι αυτό πολύ χαριτωμένο!
Διαλέγουμε τα χρώματα που θέλουμε,
φτιάχνουμε τα λουλουδάκια μας
και τα κολλάμε πάνω στο στεφάνι μας.
Κόβουμε φυλλαράκια από πράσινη τσόχα
και τα κολλάμε και αυτά.
Αν υπάρχει πιστόλι σιλικόνης είναι το καλύτερο γι' αυτή τη δουλειά. Γρήγορο και πολύ σταθερό.
Τα φύλλα τσόχας τα βρίσκουμε σε μαγαζιά με είδη χειροτεχνίας ή βιβλιοπωλεία σε φύλλα Α4.
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012
Τα "σούπερ εργαλεία" του δασκάλου... (1)
- Ποιος θέλει να απαντήσει στην επόμενη ερώτηση;
- Εγώ, κυρία!
- Για πες μας εσύ Αλεξάνδρα.
(Ακούγεται ο γνωστός σε όλους τους δασκάλους ήχος:
παράπονο - γκρίνια...)
- Γιατί, κυρία, όχι εμένα;;;;;;;;;;;;
Kαλοί μου συνάδελφοι!
Μην απογοητεύεστε!!!
Βρέθηκε η λύση!!!
Τυχερό βαζάκι
με τα ονόματα όλων των παιδιών.
Τραβάμε στην τύχη αυτόν / -ήν που θα πει!
(Τα παιδιά δεν τα βάζουν εύκολα με την τύχη...)
Τα ξυλάκια είναι βαμμένα στο μισό τους.
Όταν κάποιος πει, γυρνάμε το ξυλάκι του ανάποδα.
Τραβάμε μόνο τα ξυλάκια που έχουν το χρωματιστό μέρος επάνω.
(Είναι τα παιδιά που δεν έχουν μιλήσει καθόλου.)
Εξαιρετικά χρήσιμο όπλο στην καθημερινότητά μας...
Υ.Γ. Αν τα ξαναέφτιαχνα τώρα
θα τα έβαφα όλα με ένα χρώμα
γιατί τα παιδιά τώρα που ξέρουν το χρώμα τους
βρήκαν ένα λόγο για να γκρινιάζουν...
"Κυρία, όλο κόκκινα τραβάτε..."
Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012
Για τον τοίχο κολλητά... (Νο 3)
Ποτέ μου δε μπέρδεψα ποια γράμματα
παίρνουν το -ν και ποια όχι.
Και αυτό χάρη στο φιλόλογο μπαμπά μου,
που μας έμαθε ένα ποιηματάκι
για να θυμόμαστε τα κ, π, τ...
"Ο Καπετάν Μπαντόγκας"
Απλό για τα παιδιά... Το θυμούνται εύκολα.
(Οι δάσκαλοι "παλαιάς κοπής" ήταν χρόνια μπροστά...
Αρκετά από αυτά που μας παρουσιάζονται τώρα σε κάποια σεμινάρια ως καινοτόμα
γινόντουσαν χρόοοοονια πριν στις αίθουσες του φιλότιμου δασκάλου - καθηγητή...)
Το παρακάτω δε θέλει και πολλά σχόλια...
Εμείς το μόνο που κάνουμε είναι
να φτιάξουμε ένα τεράστιο ερωτηματικό...
(Θα μπορούσε να γίνει και το ελληνικό ερωτηματικό (;)
αλλά νομίζω πως αυτό σου δίνει περισσότερο χώρο...)
Φωνάζουμε τα παιδιά και γράφουν μέσα
τις ερωτήσεις εκείνες που μας βοηθούν
όταν θέλουμε να γράψουμε μια έκθεση,
να κατανοήσουμε ένα κείμενο.
Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012
Όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα...!
Η ιδέα ήρθε πάλι από το Pinterest...
Εμείς αποφασίσαμε στην τάξη το δικό μας σύνθημα
και βάλαμε το ...αποτύπωμά μας!
Αρχικά σχεδιάσαμε το χέρι μας σε χαρτί Α4 με μολύβι
και το ζωγραφίσαμε.
Κάποια παιδιά ζωγράφισαν φατσούλες στα δάχτυλα,
άλλα έφτιαξαν ρολόγια,
άλλα το έκαναν πουά για χάρη της δασκάλας (!)... :-)
Μετά τα κόψαμε στο περίγραμμα
και τα κολλήσαμε όλα γύρω γύρω.
Γράψαμε το σύνθημα
και το στολίσαμε με χρωματιστά χαρτονάκια
κομμένα σε διάφορα σχέδια.
Στο τέλος επειδή οι παλάμες
δε φαινόντουσαν πολύ καλά από μακριά
τονίσαμε το περίγραμμά τους με μαύρο μαρκαδόρο.
Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012
Σφραγίδες από αφρώδες υλικό και πλαστικά καπάκια
Στο παρακάτω blog βρήκα αυτή την έξυπνη ιδέα
και είπα να το δοκιμάσω.
Πραγματικά είναι πάρα πολύ εύκολο
και εξαιρετικά διασκεδαστικό!
Επειδή δεν είχα όμως έτοιμα σχεδιάκια από αφρώδες,
σκέφτηκα να φτιάξω ένα κουμπάκι.
Εύκολο.
Κόβεις ένα στρογγυλό και ανοίγεις 4 τρύπες
με το εργαλείο για τις ζώνες ή ένα διατρητικό.
Αυτά που έβγαλα από το εργαλείο,
τα μικρά στρογγυλάκια
τα κόλλησα σ' ένα άλλο καπάκι
για να μπορώ να κάνω πουά σχέδιο.
Έβαλα μελάνι στη νέα μου σφραγίδα,
και ξεκίνησα να παίζω!
Aν θέλεις στα τυπώματά σου προσθέτεις
λεπτομέρειες με ένα μαρκαδοράκι.
Πιστεύω πως τα παιδιά στο σχολείο
λεπτομέρειες με ένα μαρκαδοράκι.
Πιστεύω πως τα παιδιά στο σχολείο
θα το λατρέψουν!
Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012
Τραπεζάκι από ξύλινο κουτί κρασιών
Θα χρειαστείτε:
- Ένα ξύλινο κουτί από κρασιά (το ζητάμε από σούπερ μάρκετ, κάβα ή ακόμα καλύτερα το αγοράζουμε ολόκληρο και πίνουμε τα κρασάκια με συγγενείς & φίλους!),
- νερομπογιές,
- χαρτιά με διάφορα σχέδια (είτε τα αγοράζουμε από βιβλιοπωλεία, χαρτοπωλεία ή τα εκτυπώνουμε στον εκτυπωτή μας),
- ψαλίδι
- κόλλα για decoupage (μιλήσαμε σε προηγούμενη ανάρτηση γι' αυτό το ονειρεμένο υλικό)
- ανεξίτηλο μαύρο μαρκαδοράκι,
- 4 ροδάκια που βιδώνονται (στο ΙΚΕΑ κοστίζουν 2,99ευρώ)
- βίδες, κατσαβίδι
- βερνίκι σε σπρέι.
Η διαδικασία:
- Βάβουμε το ξύλο με τα χρώματα που θέλουμε. Δε χρειάζεται να ξέρει κανείς να ζωγραφίζει τέλεια... Απλές γραμμούλες με το πινέλο.
- Κόβουμε και κολλάμε τα σχέδιά μας με την ειδική κόλλα και δεν ξεχνάμε να περάσουμε ένα στρώμα και από πάνω.
- Προσθέτουμε λεπτομέρειες με ένα μαύρο μαρκαδοράκι.
- Βιδώνουμε τα ροδάκια.
- Καλύπτουμε με σπρέι όλες τις επιφάνειες για να σταθεροποιηθεί το μαρκαδοράκι.
Το πάνω μέρος
Η δεξιά πλευρά
Η αριστερή πλευρά
Το μπροστά
Το πίσω
Ρολόι με την τεχνική της χαρτοπετσέτας
Όσοι έχετε ασχοληθεί γενικά με κατασκευές
αποκλείεται να μην έχετε συναντήσει αυτή την τεχνική.
Όσοι πάλι δεν την γνωρίζετε,
ήρθε η ώρα σας!!!
Να τη γνωρίσετε...
Είναι μια κόλλα, σαν την ατλακόλ
που σου δίνει τη δυνατότητα να κολλήσεις
ή λεπτά χαρτάκια ή το πάνω φύλλο της χαρτοπετσέτας
σε μια επιφάνεια.
Από ξύλο μέχρι αλουμίνιο, μέχρι ύφασμα!
Μια τεχνική όνειρο!!!
Κοιτάξτε.
Το πριν...
Το μετά...
Είναι πανεύκολη τεχνική.
1) Περνάς με ένα πινέλο ένα στρώμα κόλλας
την επιφάνεια που θες να διακοσμήσεις.
2) Βάζεις το χαρτάκι σου από πάνω
και προσεκτικά με το χέρι σου στρώνεις το χαρτί
έτσι ώστε να φύγει τυχόν αέρας
που έχει εγλωβιστεί από κάτω.
3) Περνάς άλλο ένα στρώμα κόλλας
σε όλη την επιφάνεια.
4) Περιμένεις να στεγνώσει!
Στα αγγλικά θα το βρεις ως decoupage ή mod podge.
Να μερικές ιδέες για το τι μπορείς να κάνεις
μ' αυτή τη μαγική κόλλα!
Υ.Γ. Αν θες να εφαρμόσεις αυτή την τεχνική σε ξύλινη επιφάνεια
καλό θα ήταν πρώτα να την ασταρώσεις για να διατηρηθούν ζωντανά
τα χρώματα της χαρτοπετσέτας και το χρώμα που θα βάψεις το φόντο.