Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Σχεδιάγραμμα για την έκθεση

Το παρακάτω έγγραφο μπορεί να πλαστικοποιηθεί και τα παιδιά να γράφουν πάνω σ' αυτό με μαρκαδόρο που σβήνει και να το χρησιμοποιούν σε κάθε έκθεση.

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Tea time!!! :-)


Τα νέα πειράματα του Σουγκάτα Μίτρα για την αυτοδιδασκαλία

"Αν τα παιδιά έχουν ενδιαφέρον, τότε η εκπαίδευση συμβαίνει"...

Ένας παιδαγωγός ερευνητής, ένας γλυκός άνθρωπος, ο Σουγκάτα Μίτρα
έχοντας κάνει μια σειρά πειραμάτων 
από το Νέο Δελχί μέχρι τη Νότιο Αφρική και την Ιταλία
μιλάει  για το πώς τα παιδιά 
με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών
μαθαίνουν από μόνα τους χωρίς τη βοήθεια ενός δασκάλου.
Νομίζω πως δεν καταργεί το δάσκαλο, 
απλά τονίζει πόσο αποτελεσματική μπορεί να 'ναι η χρήση των νέων τεχνολογιών.

"Ένας δάσκαλος που μπορεί να αντικατασταθεί από ένα μηχάνημα, 
θα έπρεπε να αντικαθίσταται..."

Η όλη όμως διαδικασία έχει αποτελέσματα, λέει, όταν τα παιδιά λειτουργούν σε ομάδες.
Ένα παιδί καθισμένο μπροστά σε μία οθόνη δεν κερδίζει και πολλά.
Ένα παιδί, όμως, μέλος μιας ομάδας που χρησιμοποιεί 
τις μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο, 
συζητά με τους συνομήλικούς του, διαφωνεί,
κερδίζει ακριβώς από αυτή την επικοινωνία.


πηγή:  http://www.ted.com/talks/lang/gre/sugata_mitra_the_child_driven_education.html


Υ.Γ. Λατρεύω την προφορά του...

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Καλώς τα ιστολόγια! Περάστε!




Τα ιστολόγια σαν εργαλεία μάθησης, 
συνεργασίας και επικοινωνίας.

Τις τελευταίες μέρες έχω χαρεί ιδιαιτέρως γιατί συνειδητοποιώ 
πως υπάρχουν αρκετοί "ζουρλοί" δάσκαλοι εκεί έξω 
που χτίζουν το σχολείο του αύριο... Τι κλισέ Θεέ μου...
Κι όμως... 
Μπορεί να μη βρίσκω αυτή τη στιγμή κάτι πιο πρωτότυπο να πω 
αλλά θα εξηγήσω ευθύς αμέσως τι εννοώ...

Δάσκαλοι που τολμούν, "χάνουν" απίστευτες ώρες από τη ζωή τους 
για να φτιάξουν για τους μαθητές τους εργασίες πρωτότυπες,
 ενδιαφέρουσες, με φαντασία και χιούμορ.
Εργασίες - σενάρια που τα παιδιά θα ασχοληθούν ενεργά, 
θα χρησιμοποιήσουν χαρτιά, μολύβια, βιβλία 
(όλα τα εποπτικά μέσα του παραδοσιακού σχολείου) 
συν (bonus track!) τα πιο "μοντέρνα" μέσα π.χ. τα ιστολόγια.
Μέσα από αυτά οι μαθητές κερδίζουν πολλά... 
Επικοινωνούν, κεντρίζεται απίστευτα το ενδιαφέρον τους 
που στην παραδοσιακή τάξη απ' ό,τι φαίνεται συχνά κοιμάται του καλού καιρού...

Το πώς θα τα χρησιμοποιήσουμε θα σας το αποκαλύψω 
σε επόμενη ανάρτηση...
Το ξέρω ότι όλοι εσείς εκεί έξω θα με περιμένετε με τρελή αγωνία!
Γι' αυτό...
Ι'll be back...


Υ.Γ. Κάθε τι καινούργιο μάς τρομάζει... 
Κάθε αλλαγή δυσκολεύει... 
Κάτι που δε γνωρίζουμε μας προκαλεί ανησυχία...
Ο τολμών όμως νικά!
Ναι, λοιπόν, στα τεχνολογικά μέσα που μας παρέχονται 
σ' αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή...
Ναι, θα το παλέψουμε, θα το δουλέψουμε...

Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Το μάθημα της ιστορίας μπορεί και να μην είναι τόσο βαρετό...


Φιλμάκι για έναν δημιουργικό δάσκαλο, 
που ζωντανεύει το μάθημά του με χίλιους δυο τρόπους. 
Για έναν δάσκαλο που ασχολείται με τα παιδιά..., 
ακούει τα παιδιά..., "ξυπνάει" τα παιδιά..., κερδίζει τα παιδιά...

Βλέποντας το φιλμ θα ήθελα ΚΑΙ να είμαι μαθήτρια σε μια τέτοια τάξη
ΚΑΙ να έκανα κάτι αντίστοιχο με τους μαθητές μου....
Άλλωστε, νομίζω πως το Υπουργείο Παιδείας 
θα στήριζε 100% οικονομικά μια τέτοια προσπάθεια.
Σάμπως τι χρειαζόμαστε? 
Καμμιά δεκαριά στολές για κάθε μαθητή μας, 
τριάντα κουμπούρια, σαράντα γιαταγάνια, 
στολή αστροναύτη και ινδιάνου για το δάσκαλο, 
Μπουμπουλίνας, βυζαντινής αυτοκράτειρας για τη δασκάλα, 
δυο τρία κανόνια, μία αυλή σαν το Hyde Park.
Ξεχνάω κάτι?
Δε νομίζω... Αυτά...

Αγαπητοί συνάδελφοι όμως, μην απογοητευόμαστε...
Και με τα ελάχιστα υλικά και τις υποδομές που διαθέτουν τα σχολειά μας
μπορούμε να κάνουμε το μάθημά μας 
πολύ πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τα παιδάκια μας...
Κέφι και πολλή φαντασία χρειάζεται...

;-)

Υ.Γ. Θέλω κι εγώ μια τέτοια στριφογυριστή καρέκλα στην τάξη μου!



Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

To σχολείο τελικά σκοτώνει τη δημιουργικότητα?


Ο κύριος Κεν τα λέει πολύ ωραία...
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα πολλές φορές
τσαλαπατάει τη φαντασία των παιδιών...


H Lisa ή δεν πήγε σχολείο, ή δεν του έδινε πολλή σημασία...
:-)

Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Φτου και βγαίνω!



Η κουκουβάγια είναι πτηνό της μεγάλης οικογένειας των Γλαυκίδων και συναντάται στο μεγαλύτερο τμήμα της Γης σε περισσότερα από 200 είδη.
Είναι ένα μοναχικό, νυχτόβιο αρπακτικό πουλί που δεν μεταναστεύει ποτέ. Έχει οξύτατη ακοή και όραση, χάρη στα μεγάλα αυτιά της και τα μεγάλα στρόγγυλα μάτια της. Διαθέτει ράμφος σαν αυτό του γερακιού και τρέφεται με μικρά θηλαστικά και έντομα.

Η γράφουσα είναι πλάσμα της μεγάλης οικογένειας των αλλαφροϊσκιωτων και συναντάται σε τάξεις, σεμινάρια, δρόμους, μαγαζιά με κουμπιά, μαλλιά, κουβάρια, σε ένα και μοναδικό είδος. Είναι ένα κοινωνικό, νυχτόβιο ον που τρελαίνεται για ταξίδια. Έχει επιλεκτική ακοή και όραση, χάρη στα μεγάλα αυτιά της και τα μικρά μαύρα μάτια της... Διαθέτει ράμφος που συγκεντρώνει ποικίλα σχόλια από συγγενείς και τρέφεται με ο,τιδήποτε γευστικό, αλμυρό ή γλυκό.

Κατασκευή: Βαζάκι με διακοσμημένο καπάκι.
Χρόνος κατασκευής: Ένα κυριακάτικο πρωινό...
Υλικά: Γαλλικός καφές με μία κουταλιά ζάχαρη, τσόχες σε διάφορα χρώματα, 2 κουμπιά, κορδέλα, βελόνα, κλωστή, αυτό που γεμίζουν τα μαξιλάρια, βαζάκι μαγιονέζας με χαμηλά λιπαρά :-)